برترین مشاور کنکورکیست؟

اخبار تازه دانشگاهی

برترین مشاور کنکورکیست؟

۷۳۸ بازديد

بهترین مشاور کنکور 

دانشجوفا: با نزدیک شدن کنکور خیلی ها به فکر یه مشاور تحصیلی می افتند،دغدغه ای که بیشتر دانش آموزانبرای انتخابش دچار مشکل هستند، و متاسفانه به دلیل نداشتن آگاهی مناسب اکثر دانش آموزان گرفتار یه سری تبلیغ می شوند که نتیجه ای جز اتلاف هزینه و وقت با ارزش دانش آموزان نیست.سعی می کنیم تا در این مقاله در رابطه با انتخاب مشاور کنکور و ویژگی های مشاوره کنکور  اطلاعات مفیدی را به شما داوطلبان عزیزکنکور بدهیم تا بتوانید با تصمیم گیری درست و انتخاب و برنامه ریزی مناسب مسیر درستی را تا برگزاری کنکور طی کنید.

 

مشاوره و برنامه ریزی 950x400 300x226 - بهترین مشاور کنکور را بشناسید

 

بهترین مشاور کنکور 

دانشجوفا: با نزدیک شدن کنکور خیلی ها به فکر یه مشاور تحصیلی می افتند،دغدغه ای که بیشتر دانش آموزانبرای انتخابش دچار مشکل هستند، و متاسفانه به دلیل نداشتن آگاهی مناسب اکثر دانش آموزان گرفتار یه سری تبلیغ می شوند که نتیجه ای جز اتلاف هزینه و وقت با ارزش دانش آموزان نیست.سعی می کنیم تا در این مقاله در رابطه با انتخاب مشاور کنکور و ویژگی های مشاوره کنکور  اطلاعات مفیدی را به شما داوطلبان عزیزکنکور بدهیم تا بتوانید با تصمیم گیری درست و انتخاب و برنامه ریزی مناسب مسیر درستی را تا برگزاری کنکور طی کنید.

 

مشاوره و برنامه ریزی 950x400 300x226 - بهترین مشاور کنکور را بشناسید

بهترین مشاور کنکور از دیدگاه رتبه های برتر 

یک مؤسسه تحقیقات بازاریابی در پروژه ای مشترک با دانشجویان رشته مدیریت بازاریابی یکی از دانشگاههای تهران به بررسی میزان اثرگذاری مشاورین تحصیلی در موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری پرداخته است. در این تحقیق که با مصاحبه میدانی از 841 نفر از دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران در رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک و نیز 930 نفر از رتبه های زیر هزار کنکور کل کشور در بین سالهای 90 تا 95 صورت گرفته، به چند پرسش کلیدی پاسخ داده شده است. لطفاً توجه شود که این تحقیق شامل همه رتبه های زیر هزار کنکور نمی شود و فقط دانش آموزانی را دربرمی گیرد که بین سالهای 90 تا 95 وارد دانشگاه شده و در تحقیقات فوق نیز شرکت کرده اند.
مطالب پیشنهادی

 

 
 

چند درصد از دانش آموزان از مشاور تحصیلی استفاده می کنند؟

در بخش نخست این تحقیق که از دانش آموزان مقطع دوم تا دوره ی پیش دانشگاهی رشته های علوم تجربی و ریاضی مدارس شهر تهران صورت گرفته ، در پاسخ به این پرسش که آیا داشتن مشاور تحصیلی برای موفقیت در آزمون سراسری مفید می باشد یا خیر! نتایج زیر بدست آمده است:

27 درصد دانش آموزان ؛ داشتن مشاور تحصیلی را مفید دانسته و اعلام کرده اند که دارای مشاور هستند.

64 درصد هیچ اعتقادی به مشاور تحصیلی نداشته اند.

9 درصد باقیمانده نیز وجود مشاور تحصیلی را مفید دانسته اما هنوز تصمیمی برای داشتن آن اتخاذ نکرده بودند.

 

رتبه های زیر هزار کنکور چگونه مشاور تحصیلی خود را انتخاب کرده اند.

در این بخش از رتبه های زیر هزار کنکور پرسیده شده است که از چه طریقی مشاور تحصیلی خود را انتخاب کرده اند، که نتایج حاصله بسیار تأمل برانگیز است:

– 61 درصد از طریق مطالعه مقالات و دیدگاههای مشاورین مختلف کنکور و مقایسه آن با یکدیگر.

– 20 درصد از طریق اطرافیان، معّرف یا همان تبلیغ دهان به دهان.

– 14 درصد از طریق مدیر یا دبیران مدرسه خود.

– 2 درصد از طریق مشاهده برنامه های تلویزیونی مرتبط با کنکور.

– 3 درصد از طریق سایر روش ها.

 

بهترین مشاور کنکور با استفاده از اسامی نفرات برتر کنکور

تحقیقات نشان می دهد که یا رتبه های ممتاز کنکور حتی در صورت استفاده از دبیران و مشاورین تحصیلی مجرب، تمایلی به علنی کردن آن ندارند و یا برخی از مؤسسات کنکور با دادن امتیازهایی به برخی از این چهره های برجسته ی کنکور، آنها را به نفع خود مصادره و از ایشان بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کنند. دختر جوانی که دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران و از رتبه های تک رقمی رشته تجربی در کنکور سراسری ۹۵ بوده است، گفت: من دو سال زیر نظر مشاور بودم. جالب است که بجز من هیچکدام آنها حاضر نبودند که کسی بداند مشاور تحصیلی داشته اند.

اما من در مصاحبه با یکی از خبرنگاران تلوزیون وقتی خواستم اسم مشاورم را به زبان بیاورم، ایشان گفت: «اگر هم بگویی نمی توانیم پخش کنیم زیرا هم من جریمه می شوم و هم شما چون از نظر تلویزیون اینکار جنبه تبلیغاتی دارد.

این در حالی است که همین تلویزیون، مشاورینی را تبلیغ می کند که یا موفق نیستند و یا خودشان رتبه جالبی درکنکور کسب نکرده و رزومه موفقی نیز ندارند. به نظر می رسد هرکس که هزینه های تبلیغ در صداوسیما را بپردازد، از نظر این رسانه و مجریانش می شود بهترین مشاور کنکور.

فردی دیگر که از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۰ است نیز در این‌باره گفت: «پس از کسب رتبه تک‌رقمی، یکی از مؤسسات کنکور با پرداخت مبلغی از من تصویر تهیه کرد تا در تبلیغات خود از آن استفاده کند.

 
نکته قابل تأمل این است که علیرغم تبلیغات گسترده مؤسسات کنکور برای مطرح کردن مشاورین تحصیلی خود در برنامه های تلویزیونی، این رسانه کمترین نقش را در انتخاب مشاور تحصیلی توسط رتبه های زیر هزار کنکور داشته است که نشانه ی بی اعتمادی دانش آموزان ممتاز به این برنامه ها می باشد.
 
 

آیا مشاور کنکور می تواند تضمین قبولی در کنکور را بدهد؟

برخی از مؤسسات کنکور برای عوام فریبی بیشتر هنگام نام‌نویسی در کلاس‌هایشان اعلام می‌کنند قبولی در کنکور تضمینی است در حالی که چنین ادعایی اصولاً عقلانی نیست. زیرا حتی با فرض اینکه آنها بهترین خدمات را به داوطلب کنکور بدهند، کنترل شرایط روحی و جسمی دانش آموزان که قابل تضمین کردن نیست. از طرفی چه تضمینی دارد که دانش آموزی به خوبی درسهایش را بخواند و یا در سر جلسه آزمون اتفاق، خاصی برایش نیفتد. یکی از داوطلبین کنکور می گفت: این تضمین قبولی برای من که صرفاً جنبه عوام فریبی داشت زیرا آموزشگاهی که به من وعده تضمین داده بود، از تعهدش شانه خالی کرد و گفت منظور ما از تضمین یعنی اینکه بهترین کادر آموزشی را داریم. در اینجا خودت کم کاری کرده ای و این ارتباطی به ما ندارد.

تعریف و تمجیدهای جعلی از بهترین مشاور کنکور در شبکه‌های اجتماعی

ظاهراً با شکل گیری اینستاگرام و تلگرام و عضویت بسیاری از جوانان در این فضای مجازی،بسیاری از افراد نیز فضاسازی و تبلیغات خود را با صفحات مجازی کشانده اند و سعی دارند با ترفندهای تبلیغاتی دانش آموزان را به خود جذب کنند،اخیرا طیف وسیعی از دانش آموختگان رشته های برتر همچون پزشکی نیز خود را با نام مشاور برتر کنکور معرفی می کنند در حالی که بسیاری از این افراد حتی توانایی مشاوره و برنامه ریزی برای دیگران را ندارند و تنها دلیلشان برای مشاوره این است که خود پذیرفته شده رشته های برتر هستند  در حالی که هیچ تضمینی نیست که بتوانند افرادی که به آنها مشاوره می دهند را نیز بتوانند در کسب رتبه برتر یاری دهند.

شگرد جدید که در این صفحات به ظاهر مشاور برتر کنکور در اینستاگرام دیده می شود،خرید اعضای فیک و درج نظرات تقلبی در زیر کامنتها  و تعریف و تمجیدهای غیر واقعی است.

 

ویژگی های مشاور تحصیلی کنکور

خب با توضیحاتی که داده شد،تا حدودی با ترفندهای تبلیغاتی این افراد آشنا شده اید،حالا رسدیم به اصل مطلب میخوایم بگیم بهتون که واسه انتخاب مشاور تحصیلی خوب کنکور 99 باید به چه ویژگی های یه مشاور باید توجه کنید.

108a877bae3b1bbe14c902d494acd7d4 300x200 - بهترین مشاور کنکور را بشناسید

  • مشاور تحصیلی کنکور باید به روز باشه یعنی اطلاعاتش رو بروز کنه چون کنکور هم هر سال با تغییراتی روبه روست که اگه مشاورتون آپدیت نباشه نمیتونه اطلاعات خوبی و مفیدی بهتون بده
  • مشاور تحصیلی کنکور باید شیوه های برتر مطالعه هر درس و روش های تست زنی و مدیریت آزمون را بهدانش آموز یا دهد.
  • مشاور تحصیلی کنکور باید همواره روحیه دانش آموز را مورد بررسی قرار دهد و مشاوره های انگیزشی در دانش آموز ایجاد کند.
  • مشاور تحصیلی کنکور باید همواره پیگیر نحوه تحصیل و مسائل و مشکلات درسی دانش آموز و راه های حل آن را بیاموزد.
  • مشاور تحصیلی کنکور باید به عنوان یار دلسوزی در کنار دانش آموز نقش ایفا کند و صرفا به دنبال استفاده سود شخصی نباشد.
  • مشاور تحصیلی کنکور باید مطابق شرایط هر شخص برنامه ریزی کند،منظورمان از برنامه ریزی این است که نحوه مطالعه دروس و زمان مطالعه هر فرد را با توجه به شرایط داوطلب پی ریزی کند.
  • مشاور تحصیلی کنکور باید تشخیص دهد که دانش آموز نیاز به کلاس کنکور دارد یا خیر.
  • مشاور تحصیلی باید در بازه های زمانی مختلف ،تایم های جبرانی را در نظر بگیرد.

جمع بندی بهترین مشاور کنکور

و نکته آخر اینکه شما قطعا بدون داشتن مشاور نیز می توانید موفق باشید ولی اگر احساس می کنید نمی توانید به درستی برنامه ریزی کنید و نیاز دارید فردی مرتب وضعیت تحصیلی شما را پیگیری کند می توایند به تناسب شرایط تان مشاوره بگرید.و هم چنین به شما داوطلبان عزیز کنکور پیشنهاد می کنیم که برای مشاوره به هیچ وجه از حد متعارف و مشخصی هزینه نکنید و هم چنین زیاد دنبال افراد برند و اسم دار نباشید و تنها فردی را به عنوان مشاور تحصیلی تان انتخاب کنید که تمام ویژگی های گفته شده را داشته باشد.

برای چیدن برنامه ریزی درسی حتما از مطلب برنامه ریزی رایگان کنکور نیز استفاده کنید.

منابع :روزنامه شرق،خبرگزاری مهر،سایت دانشجوفا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.