برنامه ریزی کنکور 99

اخبار تازه دانشگاهی

برنامه ریزی کنکور 99

۸۳۲ بازديد

برنامه ریزی کنکور 99

برنامه ریزی رایگان روزانه ، هفتگی و ماهانه کنکور 99

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

برنامه ریزی کنکور 99

برنامه ریزی رایگان روزانه ، هفتگی و ماهانه کنکور 99

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

اگر می خواهید برای کنکور 99 یه برنامه ریزی عالی و توپ داشته باشید تا انتهای مطلب با ما باشید

 

برای شروع یک کاغذ و خودکار آماده کنید تا نکات مهم و نحوه نوشتن برنامه ریزی برای کنکور 99 را یاد بگیرید

 

دانشجوفا: کنکور 99 یک رقابت بزرگ برای ورود به دانشگاه و رشته های مختلف است و در شرایط فعلی کنکور 99 تنها برای پذیرش در دانشگاه ها و رشته های پرمتقاضی برگزار می شود.مهمترین و بزرگترین شرط موفقیت در آن داشتن برنامه ریزی برای کنکور 99 است.

هرچه هدف مد نظر ما بزرگتر باشد برای دست یابی به آن در کنکور 99 ، در گام اول باید برنامه ریزی هوشمندانه تری داشته باشید و برای کسب موفقیت در این رقابت بزرگ که می تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را تا حدود نسبتاً زیادی مشخص نماید نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای است،ما در این مطلب سعی می کنیم تا به رایگان برنامه ریزی برای کنکور 99 را به شما داوطلبان عزیز کنکوری آموزش دهیم.

 

آیا برای کنکور 99 نیازی به برنامه ریزی است؟

مطالعه از روی برنامه ریزی، سبب ايجاد تعادل در مطالعه‌ی تمامی درس‌ها می‌شود افزود: اگرما دارای يك برنامه‌ی از پيش تنظيم شده، مطابق اصول برنامه‌ريزی و متناسب با شرايط روحی خودمان نباشيم، ميل به مطالعه‌ی برخی از درس‌ها به صورت ناخودآگاه به آن‌ها علاقه‌ی بيشتری داريم، سبب می‌شود تا بعضی از درس‌ها در هفته چندين‌بار مطالعه نشوند، بعضي از درس‌ها بسيار كم مطالعه شوند و يا فراموش شوند. در حالی‌كه، داشتن يك برنامه سبب می‌شود تا تعادل در مطالعه حفظ شود.

 

ايجاد بازتاب شرطی

مطالعه‌ی یک درس در ساعت‌های معينی از روز، سبب شرطی‌ شدن ذهن نسبت به موضوع آن درس و تفهيم و يادگيری ساده‌تر در آن ساعت خواهد بود،

 

افزايش تمركز

داشتن برنامه‌ی مطالعه، سبب كاهش پرش ذهن در هنگام مطالعه و ايجاد تمركز می‌شود  افزود: عدم نگرانی از عدم مطالعه‌ی درس‌های ديگر، مرور و يا حتی انجام كارهای مورد علاقه، سبب تمركز خواهد شد كه همگی فقط با داشتن يك برنامه‌ريزی مناسب، ميسر است.

 

ايجاد عادت‌ِ اجرای برنامه

اصلی‌ترين علت اجرايی شدنِ یک برنامه اين است كه ما به اجرای برنامه و مطالعه از روی برنامه عادت نكرده‌ايم گفت: برای اين‌كار بايد یک هفته فقط ساعت‌های مطالعه‌ی خود را به همراه تمامی جزييات ثبت کنیم. سپس با استفاده از آن برای هفته‌ی بعدِ خود یک برنامه بنويسيم.

يعنی به‌طور دقيق برنامه‌ای را كه هفته‌ی قبل اجرا كرده‌ايم، به عنوان برنامه‌ی هفته‌ی بعد در نظر بگيريم و آن را اجرا كنيم.پس از اين‌كه سه هفته اين كار را انجام داديم، اجراي برنامه برای ما به صورت یک عادت درمي‌آيد. يادمان باشد

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

1- مرحله اول برنامه ریزی کنکور 99

+ نحوه برنامه ریزی کلی کنکور 99

خب برای اینکه بتوانید دید بهتری از برنامه ریزی کلی خود داشته باشید، به پرسش های پایین با دقت پاسخ دهید و همه پاسخ ها را به طور خلاصه روی کاغذی یادداشت کنید و با توجه به آنها یک طرح کلی از زمان حال تا برگزاری آزمون سراسري را برای خودتان در نظر بگیرید.

1 – تا کنکور 99 چه مدت زمان دارید؟

2 – برای کنکور 99 چه درس ها یا موضوعاتی باید مطالعه شود؟

3 – در طول هفته چند ساعت را براي مطالعه در نظر گرفته اید؟

4 – تاکنون چه میزان مطالعه کرده و چه درس هایی را خوانده و چه درس هایی را هنوز مطالعه نکرده اید؟

5 – برای مطالعه هر درس، چه مدت زمان لازم است؟

6 – با توجه به ضرایب درس ها یا مشکل بودن یک درس یا تعداد مرورهای آن، چه میزان وقت مطالعه باید براي هر درس در نظر داشته باشید؟

7 – برای مرور و تست زنی همه مطالب، چه مدت زمان لازم است؟

این گام از برنامه ریزی، که شاید بیشترین وقت را از شما بگیرد و البته مهمترین بخش برنامه ریزی نیز هست، فقط یک بار انجام می شود. در صورتی که تغییری در برنامه اساسی شما رخ ندهد، یک بار تدوین برنامه کافی است؛ بنابراین، برنامه ياد شده به شما میگوید که تا زمان برگزاري کنکور به طور کلی چه کارهایی را (با توجه به زمان انجام هر کدام ) باید انجام دهید؛ در واقع، یک چشم انداز کلی از مطالعه و آمادگی شما براي شركت در کنکور را مجسم می سازد.

سعی کنید كه در طرح ریزی این مرحله از کارتان، حتما زمانی برای مرور نهایی و تست زنی سرعتی و مشابه آزمون در نظر بگیرید؛ حتی اگر انجام این کار باعث شود تا شما نتوانید برخی از فصول بعضی از دروس یا برخی از دروس را اصلا مطالعه نکنید؛ زیرا این مطالب باید در ذهن شما تثبیت شوند تا زمان برگزاري کنکور 99 بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

2 - مرحله دوم برنامه ریزی کنکور 99

+ ویژگی های برنامه ریزی صحیح برای کنکور 99 :

اختصاصی بودن برای هر فرد : شما توی این دنیا منحصر به فرد هستین و کسی دیگه ای نیست که عینا اهداف و خصوصیات شما رو داشته باشه، بنابراین یک برنامه ریزی صحیح باید بر اساس خصوصیات جسمی و روحی شما تنظیم بشه.

 

انعطاف پذیری : برای هر فردی ممکنه در طول روز یکسری اتفاقات غیر منتظره (مثل اومدن مهمون) بیفته که اجازه نده طبق برنامه ریزی پیش بره اما نباید این اتفاقات باعث تغییرات عمده در برنامه ریزی شما بشه. حتما توی برنامتون ساعات و روزهایی رو برای جبران ساعت هایی که در اثر موارد غیر قابل پیش بینی از دست رفته قرار بدید.

 

در نظر قرار دادن اهداف : اینکه هدف شما برای شرکت در کنکور قبولی در چه رشته ای هست در برنامه ریزی خیلی اهمیت داره، چونکه قبولی در رشته های دانشگاهی مختلف رتبه و درصد های متفاوتی رو میطلبه. طبیعی هست که برای رسیدن به درصد و رتبه های خوب باید ساعات مطالعه بیشتری در طول روز داشته باشید و این ساعات رو در برنامه ریزی تون بگنجونید. مثلا داوطلبی که هدفش قبولی در پزشکیه با دو تا سه ساعت مطالعه در روز امیدی به دستیابی به هدفش نیست چون باید بیشتر از این ها مطالعه کنه.

 

سادگی و انجام پذیری : حتما توصیه میکنم برنامه ای واسه خودتون تهیه کنید که بتونید اجرا کنید. خیلی دیدم دانش آموزهایی رو که در اوایل جوگیر میشن و یه برنامه فضایی رو واسه خودشون تنظیم میکنن! نهایتش هم برنامه رو نمیتونن اجرا کنن و بی انگیزه میشن (روز از نو روزی از نو). توجه کنید که برنامه نباید فراتر از حد توان شما باشه، وقتی میانگین مطالعه روزانتون ۳ ساعته برای ۱۰ ساعت برنامه ریزی نکنید. شما باید قدم به قدم ساعت مطالعتون رو افزایش بدید.

 

تنوع : بارها داوطلبانی مشاهده شدن که ۶-۵ ساعت رو پشت سرهم صرف مطالعه یک درس خاص کردن، خب این روش درست نیست که در طول روز یک درس خاص رو مطالعه کنید و روز بعد یک درس دیگه رو. حتما تو برنامتون تنوع رو رعایت کنید، دروس اختصاصی رو در کنار عمومی در برنامه هر روزتون بگنجونید. این کار باعث میشه ک شما از مطالعه یک درس خاص در طول رو زده نشید.

 

قابل ارزیابی بودن : برنامه شما باید میزان پیشرفت و پسرفتتون رو بهتون نشون بده، یعنی باید بدونید تو انجام چه کارهایی و مطالعه چه درس هایی موفق بودید و یا ضعف داشتید. این ویژگی باعث میشه شما نقاط ضعفتون رو بشناسید و در برنامه ریزی های بعدتون برطرفش کنید.

 

مکتوب بودن: حتما برنامه خودتون رو در دفترچه ای ثبت کنید.

 

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

3 - مرحله سوم برنامه ریزی کنکور 99

+ برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه برای کنکور 99

* برنامه ریزی ماهانه کنکور 99

یکی از خصوصیات برنامه اصولی حرکت از مقیاس های بزرگ به مقیاس های کوچک است. شما باید در طول یک ماه برنامه ریزی کنید سپس این برنامه را کوچکتر کرده و هفته ای تنظیم کنید و سپس روزانه

مثلا اگر در طول یکماه کتاب ادبیات فارسی را به 4 بخش تقسیم کرده اید بر اساس این تقسیم بندی، یک بخش را می توانید در طول هفته به عنوان برنامه هفتگی بخوانید.

حالا مطالب و مباحث برنامه هفتگیتون را در طول هفته پخش کنید و بصورت روزانه آن را مطالعه نمایید.

مثلا مطالعه بخش اول کتاب ادبیات از صفحه اول تا صفحه سوم کتاب.

 

 

* برنامه ریزی هفتگی و روزانه کنکور 99

هنگامی که برنامه ریزی برنامه کلی و هم چنین برنامه ریزی ماهانه خود را به پایان رسانده اید، تدوین برنامه ریزی هفتگی و روزانه کنکور 99 آغاز می شود. تدوین برنامه هفتگی، بر اساس برنامه کلی و با توجه به اهمیت دروس، نقاط قوت و ضعف شما در هر درس، میزان ساعاتی که می توانید مطالعه کنید و مواردی از این قبیل صورت می پذیرد.

تهیه برنامه مناسب هفتگی برای اولین بار، بدون خطا و اشتباه نخواهد بود و شاید در اجرای آن با مشکلاتی روبرو شوید؛ ولی در مراحل بعدی می توانید ایرادهای آن را برطرف کرده و برای هفته های آینده، یک برنامه ریزی دقیق و واقعی انجام دهید. برای تهیه و تدوین برنامه هفتگی و روزانه، به مراحل و نکات زیر دقت کنید:

 

 

1 – واحد مطالعه خودتان را تعیین کنید.

واحد مطالعه، زمانی است که در آن بهترین و بیشترین کارایی را برای انجام مطالعه دارا هستيد؛ مثلا شما از جمله داوطلبانی هستید که ساعت پنج صبح از خواب بیدار می شوید و مطالعه می کنید اما حتما ساعتی از عصر را به خواب روزانه اختصاص می دهید و شبها نیز ساعت ده می خوابید. با توجه به چنین شرایطی شما باید واحد هفتگی و روزانه مطالعاتی خود را مشخص سازید. دقت داشته باشید كه واحد مطالعه هر فرد، مختص خود اوست و شما نمیتوانید از برنامه شخص دیگری استفاده کنید.

معمولا واحدهای مطالعاتی 90 دقیقه ای یا 75 دقیقه ای هستند.

 

 

2 – جدول برنامه هفتگی را با توجه به واحد مطالعه خودتان پر کنید.

در این مورد حتما به اهمیت هر درس در رشته تحصیلی خودتان و میزان اطلاعات و آمادگی خود در آن درس توجه کنید: نه برای یک درس، بیش از حد ممكن، و نه برای یک درس، کمتر از آنچه که لازم است، وقت بگذارید.

 

 

3 – زمان استراحت پس از هر واحد مطالعه را در نظر داشته باشید و آن را نیز در برنامه خود وارد کنید.

همه شما داوطلبان عزیز دقت داشته باشید که مغز انسان نیز، مانند دیگر اعضای بدن، پس از هر فعالیتی نیاز به استراحت دارد؛ پس، هم برای اینکه مغز شما خسته نشود و هم یادگیری شما به حد اعلا برسد حتما در برنامه خود، اوقاتی را برای استراحت در نظر بگیرید. میتوانید پس از هر واحد مطالعه، زمان استراحت را به مدت پانزده دقیقه قرار دهید؛ البته این میزان، یک میزان عادی و استاندارد است.

 

 

4 – همه کارهای تان را در يك جدول ثبت کنید.

تمام کارها و فعالیت هایی را که به طور ثابت در هر هفته دارید در يك جدول وارد کنید. این کارها را كه شامل برنامه درسی کلاس های مدرسه و کارهای ثابت هفتگی تان مي شود، وارد جدول کنید؛ مثلا ساعات تغذیه، ورزش و کلاس های آموزشگاه یا کلاس های زبان ترمیک یا کار با کامپیوتر را مدنظر داشته باشید. حتما  به این نکته توجه داشته باشید فعالیت های فوق برنامه شما داوطلبان عزیز، مانند ورزش، تفریح، تلویزیون، کامپیوتر و … باید متناسب با حجم مطالبی که براي آمادگی کنکور مطالعه است، در نظر گرفته شود، و هر چه به پایان زمان آمادگی به کنکور می رسید باید از میزان برخی از فعالیت ها یا یک یا چند کار کاسته شود؛ البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این موارد مانند ورزش، نه تنها باعث تلف شدن وقت شما نمی شود، بلکه باعث میشود تا مغزتان نيز آمادگی بیشتری داشته باشد و شما با روحیه و نشاط بیشتری پیش بروید.

 

 

5 – دروسی را که باید مطالعه شود، با توجه به ساعت های لازم براي مطالعه آنها و متناسب با برنامه ریزی کلی تان، به طور دقیق وارد برنامه کنید.

دقت داشته باشید كه هر درس را به اجزاي زمانی متناسب با واحد مطالعه خودتان تقسیم بندی کرده و آن را وارد برنامه کنید؛ مثلا شما برای انجام این کار می توانید در یک واحد مطالعه تان، یک موضوع فیزیک، مثلا آینه ها، را بخوانید یا یک یا چند درس از یک کتاب(درس پنج و شش کتاب عربی)را مطالعه کنید و یا حتی به صورت صفحه ای برنامه ریزی کنید (مثلا ده صفحه از کتاب زیست شناسی را در یک واحد مطالعه بخوانید).

 

 

5 – دروسی را که باید مطالعه شود، با توجه به ساعت های لازم براي مطالعه آنها و متناسب با برنامه ریزی کلی تان، به طور دقیق وارد برنامه کنید.

درس هایی که در کنکور از ضریب بالایی برخوردار است طبیعتا باید در اولویت اول شما در برنامه قرار گیرد.

اما تعادل در مطالعه دروس را نیز فراموش نکنید.

بهتر است 70 درصد برای دروس اختصاصی در نظر بگیرید و 30 درصد برای دروس عمومی.

در نهایت اگر تلاش کنید و از این زمانیکه در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید یقینا موفق خواهید شد.

 

 

6 – همه دروس را در برنامه بگنجانید.

دقت داشته باشید كه تمام دروس را در برنامه مطالعاتی هفتگی خود بگنجانید و هیچ درسی را به دلیل سخت بودن یا بی علاقگی رها نکنید. یکی از محاسن برنامه ریزی این است که شما را مکلف به خواندن دروسی می کند که به هر دلیل به آنها علاقه ندارید.

 

 

7 – برای مطالعه هر درس یا هر کتاب، وقت کافی در نظر بگیرید.

برای موفقیت بیشتر در این کار، ساعات مورد نیاز براي مطالعه یک درس یا یک موضوع را متناسب با میزان سختی آن در نظر بگیرید و همچنین به زمان لازم براي حل تمرین ها و تست زنی آن درس نیز توجه کنید؛ مثلا میزان ساعتی که برای مطالعه و حل تمرین های یک مبحث ریاضی نیاز دارید، خیلی بیشتر از میزان ساعت مطالعه یک یا دو درس ادبیات است از طرفی دیگر زمانی را نیز براي مرور اولیه هر درس طی هفته یا پایان آن در نظر بگیرید

 

 

8 – بین دو موضوع مشابه، یک موضوع دیگر را مطالعه کنید یا مدت زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید.

انجام این کار باعث میشود تا مطالب را بهتر یاد بگيريد و مباحث مشابه را با يكديگر خلط نکنید.

 

 

9 – مدت زمانی را در برنامه هفتگی، براي جبران عقب افتادگی هايتان در نظر بگیرید.

انجام این کار از مهمترین کارها در برنامه ریزی کنکور 99 است؛ به این دلیل که همه ما نمی توانیم طبق برنامه ریزی که در نظر داشته ایم به طور کامل پیش رویم؛ زیرا همیشه مسائلی مانند بیماری، آمدن مهمانان ناخوانده که اصرار دارند وقتی را با شما بگذرانند، تلفن طولانی یک دوست و … وجود دارند که در اجرای کامل برنامه تان اخلال وارد می کند؛

بنابراین،در پایان روز،هفته و ماه ساعاتی را در برنامه خود به این منظور اختصاص دهید؛ مثلا روزانه یک ساعت تا 90 دقیقه و هفتگی دو ساعت از روز جمعه را برای جبران عقب افتادگی هاي خود در نظر بگیرید. در صورتی که از برنامه تان عقب نبودید، می توانید این مدت زمان را صرف مرور درس ها یا مطالعه دروس جدید نمایید

 

 

10 – اگر دانش آموز هستید، سعی کنید كه وقت مطالعه درسی را تا حد امکان، نزدیک تر به ساعت آن درس تعیین کنید.

تا جایی که امکان دارد، مطالعه هر درسی را که در مدرسه دارید در همان روز انجام دهید؛ زیرا مطالعه یک درس، چند روز پس از درس دادن، با فراموشی برخی از مفاهیم به خاطر مرور زمان همراه خواهد شد، و بالعكس، مطالعه در اولین فرصت، پس از درس دادن آن درس، با آمادگی ذهنی بیشتر برای جذب مباحث همراه مي شود. اگر دانش آموز هستید برنامه مدرسه را در نظر بگيريد. شما تنها با تکميل برگه برنامه شخصي نم يتوانيد مطمئن باشيد که برنامه تان به طور کامل اجرا ميشود. براي اجرايي شدن اين برنامه، بايد برنامه مدرسه را در نظر بگيريد؛ يعني برنامه آمادگي براي کنکور 99 را براساس برنامه هفتگي مدرسه خود اجرا کنيد.

برنامه ریزی رایگان برای کنکور 99

مرحله پایانی برنامه ریزی کنکور 99

نکات و توصیه های مهم در برنامه ریزی کنکور 99 

واقعی فكر كنيد

بيشتر داوطلبان می‌خواهند به‌طوركامل همه‌ی درس‌ها را مطالعه كنند و به‌طور معمول در هنگام برنامه‌ريزی فكر نمي‌كنند.

پس بلند پروازی نکنید برنامه رو بیش از حد توانتون تنظیم نکنید، توانایی های خود را بهتر از هر کسی می دانید پس واقع بین باشین و به مرور پیشرفتتان را زیاد کنید

اگر می‌خواهيد برنامه‌ای كه می نويسيد، به‌طور كامل اجرا كنيد، واقعی فكر كنيد. يعنی خود را در شرايط  روزي قرار دهيد كه می‌خواهيد برای آن روز برنامه بنويسيد. قرار گرفتن در حال و هواي روزهايی كه می‌خواهيم برای آن برنامه‌ريزی كنيد، به‌طور قطع در اجرايی‌تر شدن برنامه به شما كمك خواهد كرد.

 

 

افزايش تدريجی ساعت مطالعه‌ی هفتگی

تنها شرايطی دارای دوام خواهد داشت كه ايجاد آن عميق و مستمر باشد اگر بخواهيم ميخ را با يك ضربه‌ی محكم به ديوار بكوبيم، به‌طورقطع موفق نخواهيم شد، اما اگر با ضربه‌های آرام و متعدد اين كار را انجام دهيم، ميخ براي مدت‌زمان بيشتر و با استحكام و اطمينان در جای خود باقی می‌ماند.

افزايش ناگهانی ساعت مطالعه كه به‌طور معمول به دليل شور و هيجان  ابتدايی به وجود می‌آيد، از عوامل اصلی بی‌انگيزگی در برنامه‌‌ريزي درسي است.

وقتی برنامه‌ای را به‌صورت دفعی و بدون در نظر گرفتنِ شرايط خود تنظيم مي‌كنيد، اجرای برنامه دشوار و غيرممكن شده و مي‌گوييد: «من نمي‌توانم از روي برنامه درس بخوانم» در حالی ‌كه اگر پس از هفته‌ی سوم تا هفته‌ی سوم فقط به ايجاد عادت مطالعه از روی برنامه مي‌پردازيم، روزانه 20 دقيقه (در هر هفته) به ساعتِ برنامه‌ی خود اضافه كنيم، پس از يك ماه، ساعت مطالعه‌ی هفتگي ما در حدود 10 ساعت افزايش خواهد يافت.  بنابراین ساعت مطالعه‌ی خود را به‌تدريج افزايش دهيد تا پس از رسيدن به حد مطلوب، تداوم و استمرار يابد.

 

 

اجرای برنامه را متوقف نكنيد

بعضی از داوطلبان به دنبال بهانه هستند تا به خود اثبات كنند كه نمی‌توانند از روی برنامه درس بخوانند؛ به همين دليل وقتی يك يا چند زنگ به دليل‌هاي مختلف اجرا نشد، برنامه ریزی را غير‌قابل اجرا مي‌خوانند.

اما يادتان باشد حتی اگر يك روز كامل از برنامه‌تان هم اجرا نشد، باز هم اجرای برنامه را متوقف نكنيد. گفته شد كه اجرای 100 درصدِ یک برنامه غيرممكن است، بنابراين، در صورتی كه موفق به اجرای یک يا چند زنگ نشديد، برنامه را ادامه دهيد و ساعت‌های عقب‌افتاده را در ساعت‌های آزاد جبران نماييد.

 

 

برنامه ریزی مطالعه برای درس های سخت !

  • مباحث پیچیده و سخت رو زمانی مطالعه کنید که کارایی و توان ذهنی بیشتری دارید.مثلا سعی کنید بعضی از درس ها محاسباتی و مفهومی مانند ریاضی فیزیک و زیست رو در صبح مطالعه کنید بهتر است.

 

برنامه ریزی متنوع داشته باش

  • حتما حتما در برنامه یک روز درس های متفاوتی رو قرار بدید و تنها یک درس خاص رو مطالعه نکنید.

 

از انواع برنامه ریزی استفاده نکن

  • تک برنامه ای باشید، از آشفته کردن ذهنتون با چند برنامه ای بودن و برنامه های درهم و نامنظم خودداری کنید.

 

می توانید برای تست ها نیز برنامه ریزی کنید 

  • تا حد ممکن تعداد تست هایی که قراره در یک هفته کار کنید رو هم مشخص کنید تا بتونید برای تست ها هم برنامه ریزی کنید.

 

ورزش روزانه لازمه حتما !

  • ما پیشنهاد می کنیم حتما روزانه از 15 تا 30 دقیقه  رو به ورزش سبک اختصاص بدین،حتما نیازی نیست برای ورزش از خونه خارج بشید می توانید،یه سری نرمش هایی که سبک هست رو تو خونه انجام داد و حتما تو سرحال بودنتون تاثیر زیادی میزاره.

 

برنامه ریزی متنوع داشته باش

  • توجه کنید که در طول هفته برای تمام دروس اختصاصی و عمومی در برنامه ریزی باید جا داشته باشید
  • سعی کنید درس‌ هایی رو که انتخاب می‌کنید با هم تفاوت داشته باشن مثلا اگر اول ریاضی خوندید بعد از اون به سراغ فیزیک نرید. بهتره از درس‌های عمومی یا اختصاصی مثل زیست به عنوان درس بعدی انتخاب کنید

 

خواب خوب داشته باشید

پیشنهاد میشه به شدت همیشه سر وقت بخوابید به مرور سعی کنید شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها راحت از جاتون بلند شید،پیشنهاد میشه شب ها قبل ساعت 11 بخوابید و صبح ها هم هر چه زودتر بهتر بیدار شید،شاید اوایل یکم سخت باشه و برای اینکه عادت کنید از همون روش 15 دقیقه یا 30 دقیقه ای استفاده کنید یعنی هر روز 15 دقیقه تا 30 دقیقه از روزهای معمول زودتر بیدار شید تا به اون چیزی که می خواید برسید

 

 

تو برنامه ریزی مون با اینستاگرام ، تلگرام و شبکه های اجتماعی چیکار کنیم؟

جدا از استفاده ای که از شبکه های اجتماعی دارید ولی باید در سال کنکور 99 باید بسیار بسیار کنترل شده باشه استفاده تون و گرنه اونقدر جذاب میشه براتون همین گوشی که دل نمی کنید ازش.

پس راهش چیه؟راهش اینه که در ماه های ابتدایی تا حدفاصل کنکور 99 برای باخبر شدن از اخبار و مطالب کنکوری آخر شب پس از اجرای کامل برنامه 45 دقیقه تا 1 ساعت رو اختصاص بدین و هر چه به ماه های آخر کنکور نزدیکتر میشید این استفاده بشه هفتگی یک ساعت و می توانید از گوشی مادر یا پدرتون نیز استفاده کنید تا استفاده تون از مدت زمان مشخصی بیشتر نشه.

 

 

تفریح هفتگی یادت نره !

در هر هفته برای خودتان تفریح داشته باشید، حالا میتونه جمعه باشه یا وسط هفته و یا هر روز دیگه ای که حس می کنید نیاز به تفریح دارید.می توانید در حد چند ساعت به تفریحی موردعلاقه تون بپردازید.

 

 

آیا برای کنکور 99 داشتن مشاور لازمه حتما؟

هر چیزی که برای نوشتن برنامه ریزی کنکور 99 لازم بود در این مطلب ذکر کردیم حالا شاید به سری جزئیات کمتر پرداختیم تا مطلب زیادتر از حد طولانی نشه که اون هم می توانید در سایت جستجو کنید،در کل ما پیشنهاد می کنیم که اگر می توانید به مطالب و نکاتی که در این مقاله گفته شد را به دقت اجرا کنید و از اراده و انگیزه ی خوبی برای کنکور 99  برخوردار هستید، شما نیازی به مشاوره و هزینه های زیاد و وقت تلف کردن برای مشاوره ندارید. اما اگر حس می کنید باز هم در نوشتن برنامه ریزی دچار مشکل هستید و نیاز به نظارت دارید و یکی پیگیر کاراتون باشه ، بسته به شرایط خودتون می توانید مشاور داشته باشید.

 

مطالبی که مرتبط با برنامه ریزی کنکور 99 است و پیشنهاد میشه ازش دیدن کنید :

داوطلبان عزیز کنکوری هر چیزی که لازمه یه برنامه ریزی عالی برای کنکور 99 بود را در این مطلب با شما عزیزان در میان گذاشتیم،با استفاده از این نکات گفته شده به راحتی می توانید برنامه ریزی شخصی خود را جهت کنکور 99 آماده کنید،به امید موفقیت تمامی شما داوطلبان عزیز.

منابع: دانشجوفا،پیک سنجش

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.