بهترین دی وی دی های کنکور

اخبار تازه دانشگاهی

بهترین دی وی دی های کنکور

۱,۴۹۱ بازديد
برنامه ریزی کنکور 97 300x200 - بهترین دی وی دی های کنکور 99
راهنمای خرید دی وی دی کنکور 99
دانشجوفا : کنکور سراسری بزرگترین ماراتن ورود به دانشگاه است که داوطلبان باید به صورت بسیار جدی برای آن آمادگی کسب کنند. که داوطلبان با استفاده از کتب کمک آموزشی و شرکت در آزمون های آزمایشی بخش زیادی از این آمادگی را کسب می کنند اما چند سالی است که پای دی وی دی های آموزشی و تستی نیز به میان آمده است.موسسات مختلفی در زمینه دی وی دی های آموزشی فعال هستند و در این مطلب می خواهیم به شما داوطلبان عزیز کمک کنیم که راهنمای خرید دی وی دی کنکور 99 چگونه است ؟
دی وی دی و فیلم های آموزشی نیز بخشی از پروسه آموزشی هستند اما متاسفانه در ایران و به خصوص برای آمادگی کنکور به میزان زیادی در این موارد اغراق می شود.
 
برنامه ریزی کنکور 97 300x200 - بهترین دی وی دی های کنکور 99
راهنمای خرید دی وی دی کنکور 99

دانشجوفا : کنکور سراسری بزرگترین ماراتن ورود به دانشگاه است که داوطلبان باید به صورت بسیار جدی برای آن آمادگی کسب کنند. که داوطلبان با استفاده از کتب کمک آموزشی و شرکت در آزمون های آزمایشی بخش زیادی از این آمادگی را کسب می کنند اما چند سالی است که پای دی وی دی های آموزشی و تستی نیز به میان آمده است.موسسات مختلفی در زمینه دی وی دی های آموزشی فعال هستند و در این مطلب می خواهیم به شما داوطلبان عزیز کمک کنیم که راهنمای خرید دی وی دی کنکور 99 چگونه است ؟
دی وی دی و فیلم های آموزشی نیز بخشی از پروسه آموزشی هستند اما متاسفانه در ایران و به خصوص برای آمادگی کنکور به میزان زیادی در این موارد اغراق می شود.
 

 

مزایای دی وی دی های آموزشی کنکور 99
  • دی وی دی های کنکوری بیشتر نقش کمک کننده و سرعت دهنده جهت بالا بردن سطح کیفی آموزشی برای دانش آموزان دارد
  • استفاده از دی وی دی های کنکوری می تواند شما را با روش های دیگرتدریس آشنا کند بخصوص برای داوطلبانی که تمایل چندانی به حضور در کلاس های آموزشی ندارند می تواند راهکار مناسبی برای درک مطالب باشد.
  • از دیگر فواید استفاده از این دی وی دی ها این است که داوطلبان می توانند به طور مکرر و بدون هیچ گونه محدودیتی دی وی دی های کنکوری را بار ها و بار ها مشاهده کنند.
  • همچنین برای داوطلبانی که فرصت و یا هزینه کافی جهت شرکت در موسسات آموزشی را ندارند استفاده از این دی وی دی های کنکور می تواند راهکار مناسبی باشد
  • همچنین دی وی دی های کنکور علاوه بر بالابردن سطح مهارت داوطلبان در یادگیری هرچه بهتر مطالب موثر می باشد.البته این موضوع بستگی به نوع کیفیت آموزشی و نوع تدوین این دی وی دی ها دارد.که البته تشخیص نوع کیفی دی وی دی های کنکوری بستگی به تایید مشاوران تحصیلی و تاثیر آنها بر رتبه های برتر سال های گذشته دارد.
photo 2018 06 11 23 21 42 1 238x300 - بهترین دی وی دی های کنکور 99
معایب دی وی دی های آموزشی کنکور 99
 1- ارائه تکنیک های منحصر به فرد
این عبارت را شما همه جا می بینید اما آیا چنین چیزی وجود دارد؟ متاسفانه اکثر کسانی که از این عبارت یا عبارت هاش مشابه استفاده می کنند صرفا از استثناها استفاده می کنند که فقط برای برخی از سوالات جواب می دهد و برای دیگر سوالات نمی توان از آن ها استفاده کرد اما ظاهر سازی مدرس به گونه ای است که گویا این کشف بزرگ علمی باید به اسم ایشان ثبت شود و هیچ کس حتی پروفسور های دانشگاه های مطرح دنیا هم به این فرمول نرسیده اند!
نمونه تدریسی که این مدرسین می گذارند اکثرا از همین استثنا هاست و این نمونه تدریس چه در تلویزیون باشد چه در آپارات چه در هر جای دیگر فقط از یک یا چند مبحث خاص است چون می دانند که فقط در آن مبحث می توانند استثناها را بیان کنند و فقط در آن مبحث است که می توان دانش آموز را قانع کرد که دی وی دی آن مدرس یا موسسه را بخرد. حال آن که فقط برخی از مسائل و تست های کنکور با آن روش ها قابل حل هستند و اگر شما دی وی دی کامل را هم که ببینید خبری از تدریس مفهومی نیست . ولی روش درست آن است که ابتدا دانش آموز یک مبحث را از عمق جان بفهمد و حال اگر تیپ های مختلفی از آن مبحث در کنکور می آید و راه حل خاص خود را دارند آن ها را استفاده کند.

2- روش سازی برای سوالات کنکور 99 واقعیت دارد؟
علیرغم وجود نمونه هایی بسیار مفید اما اندک از بسته هایی که توسط معلمین با دانش و با وجدان تدریس شده است اما درصد بسیار بالایی از مدرسین بسته های آموزشی کنکور در حرکتی زیرکانه با نمایش مثالهایی از کنکورهای سراسری، بخشی از تدریس خود را که مبتنی بر روش سازی است در معرض دید مخاطبین قرار می دهند و اغلب هم می گویند چون فرصت کوتاه است لذا ما نمی توانیم تدریس جامع خود را ارائه کنیم اما ماجرا این نیست. بلکه موضوع اساسی این است که آنها فقط چند نمونه از سؤالاتی را حل می کنند که موفق شده اند برای آن، روش سازی کنند. در واقع این مدرسین با انتخاب و حل مثالهایی خاص از کنکورهای سراسری سالهای اخیر که موفق شده اند برایش فرمولی بسازند، می خواهند به بیننده این تفکر را القا کنند که ما در دی وی دی های خود روشهایی بسیار سریع و خاص را برای حل تستهای کنکور در اختیارتان قرار داده ایم. اما وقتی داوطلب این بسته ها را تهیه می کند با یکی از این دو مسأله مواجه می شود. مسأله نخست اینکه بجز همان چند مثالی که مدرس در برنامه تلویزیونی حل کرده بود به مابقی سؤالات با روشهای معمولی ای که در هر کتاب کنکوری پیدا می شود پاسخ داده و یا تستهایی را آموزش داده که یا خودش مؤلف آنهاست و با فرمولهای روش سازی شده خودش قابل حل است و یا روش حل بخشی از تستهای کنکور سراسری را که برایشان روش سازی نموده است را تدریس کرده است.

3- آیا این شیوه های ارائه شده علمی هستند یعنی می توان از این شیوه ها به طور جامع استفاده کرد؟
مشکل دیگری که در بسیاری از این دی وی دی ها و حتی کتابهای کنکور بازار وجود دارد، اشتباهات فاحش علمی است که راه را برای طراحان باهوش سازمان سنجش جهت طراحی تستهای جدید شکل گرفته از این اشتباهات هموار می کند. داوطلبی می گفت: « من در کنکور سراسری امسال در درسی مانند زیست شناسی حداقل هفت تست را در اثر اشتباه علمی دی وی دی های زیست شناسی یکی از مؤسسات کنکور به اشتباه پاسخ دادم. زیرا دقیقا گزینه هایی را انتخاب کرده بودم که مدرس بسته زیست شناسی تدریس کرده بود اما از نظر طراح سازمان سنجش من گزینه های غلط را انتخاب کرده بودم. همین داستان در مورد برخی از کتابهای کنکور موجود در بازار نیز وجود دارد به عنوان مثال یکی از مؤلفین کتاب جامع دین و زندگی کنکور، با تغییراتی که در صورت و گزینه های تست های سراسری انجام داده، باعث گردیده تا یا کلاً صورت سؤال تبدیل به یک تست اشتباه شود و یا هر چهارگزینه یک تست، پاسخ صحیح باشد. اما داوطلب در سر جلسه آزمون سراسری و در اثر اشتباه مؤلف این کتاب، شش تست دین و زندگی را به نادرستی پاسخ داده است که قاعدتا یک فاجعه است، زیرا طراح سازمان سنجش بخوبی از اشتباهات آن مؤلف استفاده کرده و با کمی دستکاری، تستهای جدید و هوشمندانه ای مطرح کرده است اما دانش آموز در سر جلسه آزمون و در آن شرایط استرس زا، اصلاً متوجه این تغییرات ظریف نشده است، بنابراین این نشان می دهد که طراحان سازمان سنجش اشراف کاملی بر اشتباهات علمی کتابها و دی وی دی های کنکور دارند.
4 – آیا حفظ کردن این همه فرمول در دی وی دی ها کنکور 99 شدنیه؟
مشکل دیگر ترفند روش سازی که مدرسین این دی وی دی ها در تدریس خود بکار گرفته اند، حجم عظیم روشها وفرمولهای ناکارآمد است، زیرا آنها برای هر تست؛ روش و یا فرمول خاصی ارائه می کنند، بنابراین قاعدتاً تعداد این فرمول ها بسیار زیاد خواهد بود و دانش آموز می بایست چندین برابر زمانی را که یک دانش آموز موفق برای درک مطالب و مفاهیم کتب درسی می گذارد، صرف حفظ کردن آنهمه فرمول کند. حال شما تصور کنید آیا این داوطلب در سر جلسه کنکور سراسری قادرخواهد بود، این همه فرمول متنوع را بخاطر آورده و یا با فرمولهای دیگر اشتباه نگیرد و آیا اصلاً این روشها به او در جهت حل تستها کمک خواهند کرد؟نکنه دیگر اینکه که طراحان سازمان سنجش در بسیاری از مواقع با هوشمندی کامل، حتی آن گزینه ای را که دانش آموز با روش غلط می توانست به آن برسد را نیز در میان گزینه ها نمی گذارند تا با شدت بیشتری بتوانند به استرس او بیفزایند زیرا اولاً قرار نیست که همه داوطلبین کنکور موفق به کسب رتبه های زیر هزار بشوند و ثانیاً همه تلاش سازمان سنجش این است که فقط داوطلبینی که بصورت علمی و هوشمندانه کتب درسی خود را مطالعه کرده و مفاهیم آنرا درک کرده اند بهترین رتبه ها را کسب نمایند.

5- واقعا برای قبولی در کنکور سراسری نیاز به خریداری این بسته ها و حجم زیادی از کتب کمک آموزشی است؟
گاهی شما در برنامه های این افراد با حضور دانش آموزانی مواجه می شوید که می گویند ما از همین بسته ها استفاده کرده و رتبه خوبی کسب کرده ایم اما به نظر من این ارزیابی درست و منطقی ای نیست. اگر سازندگان این مجموعه ها به کار خود ایمان دارند و معتقدند روشهایشان کاملاً علمی و مبتنی بر مفاهیم کتب درسی است یک فراخوان بدهند تا چند رتبه برتر کنکور بی طرف هم در برنامه های تلویزیونی شان حاضر شوند تا بتوانند با طرح سؤالات خود روشهای مدّرس هر درس را بدرستی محک بزنند.

6 – مشاور تحصیلی یا مشاور فروش برای دی وی دی کنکور 99
رتبه های برتری که در برنامه های تبلیغاتی مؤسسات کنکور در تلویزیون شرکت می کنند، صرفاً به دلیل وسوسه های مالی اینکار را انجام می دهند. خود من چندین بار در برنامه های یکی از این مؤسسات شرکت کردم. در حالیکه این مؤسسه هیچ نقشی در کسب رتبه من در آزمون سراسری نداشته است. مدیر این مؤسسه به من می گفت: اگر جلوی دوربین بتوانی دانش آموزان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهی، مبلغ بیشتری به تو پرداخت می کنیم. این رتبه برتر می گوید: من با مشاورینی هم که این مؤسسه در برنامه هایش استفاده می کرد چندین بار صحبت کرده ام و اصلاً آنها را در حد و اندازه های مشاورین رتبه های برتر کنکور ندیدم. به نظرم وظیفه آنها بیشتر تشویق کنکوری ها برای خرید بسته های آموزشی مؤسسه شان بود وگرنه در مشاوره کنکور حرفی برای گفتن نداشتند.
796564 713 1 300x225 - بهترین دی وی دی های کنکور 99

بهترین دی وی دی های کنکور 99 

معرفی  برخی از برترین اساتید دی وی دی کنکور 99

 بهترین دی وی دی ادبیات کنکور 99 : شاهین شاهین زاد – هامون سبطی (رایگان)

بهترین دی وی دی دین و زندگی کنکور 99 : محمد کریمی

بهترین دی وی دی عربی کنکور 99 : ایادفیلی-میلاد ناصح زاده (رایگان)- میثم فلاح

بهترین دی وی دی زبان انگلیسی کنکور 99 : شهاب اناری 

بهترین دی وی دی ریاضی تجربی کنکور 99 : سروش موئینی و مقدم نیا-مهدی امینی راد (رایگان)

بهترین دی وی دی شیمی کنکور 99 : محمدرضا آقاجانی(رایگان) ، بابایی ،مصلایی

بهترین دی وی دی فیزیک کنکور 99 : یحیوی

 

این اسامی کاملا پیشنهادی و بر اساس نظرات برخی از داوطلبان سال های قبل بوده است

جمع بندی درباره نحوه خرید دی وی دی کنکور 99
نکات مهم نحوه خرید فیلم و دی وی دی کنکور 99
لزوما دی وی دی آموزشی برای کنکور 99 بد نیست و در جای خود می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما تعداد دبیران خوب و تدریس مورد قبول بسیار کم است،اما اگر می خواهید برای کنکور 99 دی وی دی آموزشی خریداری کنید حتما نکات زیر را مدنظر داشته باشید :
1- اولویت اول برای یادگیری یک مبحث کتاب،پس از آن کلاس و پس از آن دی وی دی است، وقتی که شما درس را از کتاب یاد میگیرید یا میتوانید کلاس خوب بروید واقعا نیازی به خرید دی وی دی نیست!
2-  همه نکات لازم برای کسب درصد 100 در کتابهای درسی و کمک درسی وجود دارند و چیزی برای مدرسان جهت تدریس در دی وی دی ها باقی نمانده است! تکنیکی وجود ندارد شما باید با تلاش مباحث کتاب های کمک آموزشی را یاد گرفته و سرعت خود را بالاتر برده تا ماهر شوید
3- بهترین راه برای پرسش و پاسخ سوال کردن از کنکوری های سال های پیش هست که از دی وی دی های موسسات استفاده کرده اند سعی کنید از آن ها سوال کنید و ببینید کدام دی وی دی بهتر است و به تبلیغات موسسه ها زیاد اعتماد نکنید
4 – لطفا برای همه درس ها دی وی دی نخرید،پیشنهاد می کنیم دو یا سه درس بیشتر خریداری نکنید و سعی کنید تنها در بعضی از مباحث و دروس که دارای مشکل هستید خریداری کنید تا وقت بشود چیز هایی را که مطالعه میکنید بخوانید
5- هیچ ماست فروشی نمیگوید ماست من ترش است! سعی کنید با چشم باز انتخاب کنید و تحقیقات کاملی انجام بدین و قبل از خرید نمونه های کاملی ز تدریس آن ها را ببینید و صرفا به نمونه تدریس پنج دقیقه ای اکتفا نکنید.
6 – هیچوقت پکیج یک موسسه را نخرید! همه محصولات یک موسسه کیفیت هم تراز ندارند مثلا چون ریاضی فیزیک یک موسسه خیلی خوب است دلیل بر این نیست که عربیش هم خوب باشد! سعی کنید دی وی دی های خوب را از موسسات مختلف گلچین کنید
7 – با قیمت نجومی دی وی دی نخرید!
8 – هنگام خرید دی وی دی با مشاور خود مشورت کنید یا از موسسه مربوطه خدمات پس از فروش یا برنامه ریزی بخواهید.
9- قبل از خرید به نحوه تدریس دبیرها دقت بسیاری داشته باشید تا متوجه شوید که متناسب با سطح درسی شما سازگار است یا نه.
 
منابع:
خبرگزاری مهر
www.Nomre.Blog.Ir
آکادمی تیس-محمد نجفی
تهیه و تنظیم:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.